Retinadag op 23 september 2023!

De aanmelding is gesloten.

Helaas, het is niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Retinadag. Alle beschikbare plaatsen zijn inmiddels vergeven. Heb je vragen over de dag zelf, neem dan contact op met retina@oogvereniging.nl.

Belangrijke informatie

Datum: zaterdag 23 september 2023
Locatie: Vergadercentrum Joinn!, Onderdoor 5, 3995 DW Houten
Aanvang: 10:00 uur

10:00  Inloop met koffie of thee

10:30  Prof. Dr. Camiel Boon vertelt ons over de laatste ontwikkelingen op het gebied van onderzoek en therapie. Hij werkt als oogarts en onderzoeker in het AMC en in het LUMC.

11:30  Jessica Karuntu doet promotie onderzoek bij het AMC. Mensen die slecht zien hebben vaak goede dagen en slechte dagen. Wat nou als je bij de oogarts komt en de resultaten zijn anders omdat je een slechte dag hebt? Hoe kan een onderzoeker daar rekening mee houden? Jessica vertelt hierover.

12:00  Lunch

13:00  Karin Westerink heeft RP en schreef een boek over de verwerking van het verlies van je gezichtsvermogen. In haar boek ‘Een nieuwe draad spinnen’ vertelt ze over dit voor velen van ons zo herkenbare proces.

13:45  Jarinne Woudstra – de Jong werkt als wetenschapper bij het Oogziekenhuis Rotterdam. Ze doet hier onderzoek naar kwaliteit van leven bij verschillende vitreoretinale aandoeningen. Hoe onderzoek je dat, kwaliteit van leven? Ook wil ze graag een lotgenotengroep opzetten voor mensen met deze aandoening.

14:30  Afsluiting en borrel

Kosten

Leden en hun begeleiders betalen €12,50 per persoon. Niet-leden en hun begeleiders betalen €15,00 per persoon. Dit is inclusief drinken, lunch en borrel.

We vragen je om tijdens je aanmelding vooraf via iDeal te betalen.

De aanmelding is gesloten.