Bezoek Wijnbouwcentrum met Oogcafé Apeldoorn

Kunst en cultuur Oogcafé
Gelderland

6 september 2024, 14:00 uur (inloop 13:30 uur)

Einde

6 september 2024, 16:00 uur

Nederlands Wijnbouwcentrum Bredeweg 2 6562 DE, Groesbeek

€0.00 (voor leden)

€0.00 (voor niet-leden)

Een interessante en leuke excursie naar het Nederlands Wijncentrum in Groesbeek. Vinoloog Adam Dijkstra gaat vertellen over de biologische wijnen die op de zuidelijke hellingen van het wijndorp Groesbeek worden geproduceerd. Hij vertelt beeldend hoe de druivenranken groeien, hoe de druiven rijpen en tot wijn worden gemaakt.

We gaan drie verschillende wijnen met uitleg proeven. Er worden lekkere bijpassende hapjes geserveerd. Na deze uitgebreide proeverij zijn er verschillende mogelijkheden voor het vervolg. De keuze is tussen een wandeling door de wijngaard, een bezoek aan de wijnkelder of gezellig napraten op het terras. Samengevat ziet het programma er als volgt uit:

12.00 – 12.30 uur inloop en ontvangst

12.30 – 14.30 uur uitleg en proeverij

14.30 – 15.30 uur wandeling, kelder- of terrasbezoek

15.45 uur aanrijdtijd voor de taxi naar huis

Bereikbaarheid

Met de bus nr. 5 via station Nijmegen naar Groesbeek, uitstappen bij halte Herwendaal en 180 meter lopen. Bbegeleiding is mogelijk, laat dit vooraf weten bij je aanmelding. Voor auto’s ruime parkeerplaats met vrij parkeren.

Kosten, een eigen bijdrage

€10 pp voor leden, partners, begeleiders

€20 voor niet-leden van Oogvereniging Gelderland

€10 voor partners, begeleiders van niet-leden

Gratis voor nieuwe leden vanaf januari 2024, voor welkom en kennismaking.

Aanmelden

Per e-mail via gelderland@oogvereniging.nl. Eigen bijdrage graag overmaken op NL 15 RABO 0131 9387 97 van de Oogvereniging met de vermelding “excursie wijncentrum”. Informatie: Jurgen Wanders 06 – 20 41 01 59.

We rekenen op een interessante en gezellige excursie voor 30 personen uit heel Gelderland. Je bent met partner , begeleider, geleidehond van harte welkom. Leuk als je komt. Meld je snel aan!

Oogcafé Apeldoorn

De Stolp, Violierplein 101, 7329 DR Apeldoorn

Aanmelden en informatie: Marion Huis in ‘t Veld, josmarion@upcmail.nl of bel 06 12 14 07 83.

Plan de route

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen