Bijeenkomst voor werkgevers: Geef migranten met een visuele beperking een kans

Werk

29 juni 2023 14:30 uur

Eind

29 juni 2023 17:00 uur

Ieder(in): Piet van Dommelenhuis, Churchilllaan 11 – 1e etage, 3527 GV Utrecht.

Durf jij als werkgever de uitdaging aan om migranten met een visuele beperking een kans te geven?

Als een vluchteling of migrant nieuw is in Nederland, komt er veel op hem of haar af. Het leren van de taal en wegwijs worden in een nieuw land is een uitdaging, laat staan voor iemand met een visuele beperking! Een van de grootste uitdagingen is het vinden van betaald werk.

Werkgevers vinden het al spannend om mensen met een beperking aan te nemen, laat staan als iemand net de taal heeft geleerd… Door koudwatervrees lopen veel talentvolle medewerkers hun kans op een baan mis en komen mensen aan de kant te staan. Want passend werk is de sleutel tot succesvolle integratie en participatie!

Deze doelgroep is vaak van grote meerwaarde voor je organisatie, geef jij ze een kans? Of wil je je hier gewoon eens op oriënteren? Dan nodigen wij je van harte uit om naar de Netwerkbijeenkomst van het Steunpunt Migranten van de Oogvereniging komen.

Wat gaan we doen?

Eerst vertellen twee migranten en een betrokken werkgever het zowel inspirerende als confronterende verhaal van hun weg naar werk. Vervolgens gaan we aan de hand van een aantal stellingen in gesprek. Daarna ga je persoonlijk in gesprek met de aanwezige migranten die gemotiveerd zijn om aan de slag te gaan. Na een korte afsluiting praten we informeel verder tijdens de borrel.

Aanmelden?

Vragen of aanmelden: Neem contact op met Amany Shalha: amany.shalha@oogvereniging.nl of via tel: 06 86 80 92 04.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool