Creatief & cultureel uitje in het Rijksmuseum Twenthe, Enschede

31 augustus 2024

Rijksmuseum Twenthe, Lasondersingel 129, 7514 BP Enschede

€17.50 (voor leden)

Oogvereniging Oor & Oog nodigt je graag uit voor een gezellige middag in het oosten van Nederland!

Na het sportieve uitje in april in Ospel, nodigen we je voor de tweede deelgenotendag graag uit voor een creatief, cultureel uitje in het Rijksmuseum Twenthe in Enschede. We verblijven de hele dag op deze locatie waar we beginnen met koffie en een heerlijke plak krentewegge. Daarna krijgen we een zintuiglijke rondleiding door het museum. De lunch bestaat uit een kopje soep met een zacht broodje met ham en een met kaas. Het is mogelijk om de lunch ook vegetarisch te krijgen, maar meld dit dan bij je aanmelding.

Na de lunch is er ruimte om de honden uit te laten of even een luchtje te scheppen. Daarna gaan we naar het atelier van het museum voor een workshop met klei. Mocht je niet van vieze vingers houden dan kun je dat uurtje ook vullen met een zelfstandig bezoek aan het museum of een gezellig kletspraatje.

We sluiten de middag af met een drankje met stokbrood met 2 sauzen, blokjes oude & jonge kaas met mosterd en diverse (Twentse) worstsoorten.

10.00 – inloop
10.30 – 11.00 koffie/ thee met plak krentenwegge
11.00 – 12.30 zintuiglijke rondleiding
12.30 – 14.00 lunch en moment om luchtje te scheppen
14.00 – 15.00 workshop atelier
15.00 – afsluiting met drankje en borrelhapje

Praktische informatie

Je kunt het museum zowel met de auto als met het openbaar vervoer eenvoudig bereiken. Er is voldoende parkeergelegenheid en direct naast het museum op de Blijdensteinlaan zijn twee invalidenparkeerplaatsen. Het museum bevindt zich op slechts 13 minuten loopafstand van het centraal station. Voor de mensen die met het OV komen, kunnen we begeleiding vanaf het station regelen (lopend of met de auto).

Aanmelden?

Aanmelden voor maandag 19 augustus 2024 via deelgenotenteam@doofblinden.net. Telefonisch aanmelden kan ook bij:

Elvera van Leeuwen, 06 – 15 61 61 36
Laura Peihak Kwast, 06 – 38 11 16 42
Bert Peihak, 06 – 21 64 65 80

Deze dag kost € 17,50 per persoon. Begeleiders betalen ook € 17,50 per persoon, tolken zijn wel gratis.

Als je je hebt opgegeven, kun je het bedrag voor 19 augustus 2024 overmaken naar:
IBAN: NL48RABO0177885939
Pg Oogvereniging-OOR&OOG
O.v.v. naam, datum en plaats deelgenoten dag

Bij aanmelden benoemen:

• Je telefoonnummer
  • Reis je met OV of met de auto
  • Indien je met OV reist, wil je opgevangen worden op het station?
  • Neem je een geleidehond mee?
  • Eet je vegetarisch, vlees of heb je dieetwensen, graag even melden
  • Wil je deelnemen aan de workshop of niet