Dorpswandeling in Grou met snert

Theehuis, Meersweg 9, 9001 BG, Grou

€10 (voor leden)

€10 (voor niet-leden)

Graag nodigen we u uit om mee te gaan met deze mooie wandeling door het dorp Grou. Het was vroeger een dorp van vissers, schippers en boeren. Het dorp heeft een prachtige en oude historie. Onder begeleiding van een gids wandelen we langs bijzondere plekken van de geschiedenis en hoogtepunten van dit dorp. De nadruk van de rondleiding ligt op het vertellen van het verhaal van Grou. En minder op het visuele onderdeel.

We verzamelen om 13.00 uur bij het Theehuis

Op deze bijzondere locatie start en eindigt dit jaar de wandeling met de beste snert of soep van Grou!  U kunt met de trein, maar met de auto of taxi kan natuurlijk ook.

Het theehuis in Grou heeft een rijke geschiedenis die teruggaat tot de vroege 19e eeuw. Het theehuis diende oorspronkelijk als ontmoetingsplaats voor lokale bewoners en reizigers die langs het water kwamen. Met zijn schilderachtige ligging aan de oever van het Pikmeer bood het theehuis een adembenemend uitzicht op het water en de omringende natuur. Het theehuis is tegenwoordig een mooie horeca gelegenheid.

We worden ontvangen met koffie of thee  en om 13.30 uur begint de rondleiding van 2 uren. Denk zoals altijd wel om warme kleding en schoenen die lekker lopen. Terug bij het theehuis worden we ontvangen met snert en soep (vegetarisch).

Kosten en betaling

Opgave voor 30 januari bij Afke op tel.: 0515- 23 13 70 of email: afke@won24.nl. Kosten eigen bijdrage €10.- Overmaken op: NL12 RABO 0131 9387 54 t.n.v. Oogvereniging Friesland o.v.v. Snertwandeling 2024.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool