Educatieve vaartocht op de Kromme Rijn

16 september 2023, 19:00 uur

Clubhuis IJsvereniging Gieten, Boddeveld 17, 9461 JA Gieten

Activiteit

In samenwerking met de Lions Club Utrecht bieden we je een gezellige middag op het water. We maken een educatieve vaartocht met de fluisterstille Pont van het Utrechts Landschap.

Startpunt is het excursiecentrum van het Utrechts Landschap in Bunnik, waar we om 14:00 uur ontvangen worden met koffie/thee. We krijgen hier eerst een korte film te zien over het Kromme Rijn-gebied.  Daarna wandelen we naar de aanlegsteiger waar de vaartocht begint.  De stilte op het water tijdens het varen maakt deze tocht nog specialer. De gids vertelt ons tijdens de vaart over de rijke natuur in en langs de rivier. De vaartocht duurt tot ca. 16:30 uur.

De elektrische fluisterstille boot De Pont heeft plaats voor 28 personen. Bij regen zijn paraplu’s aanwezig. Na de vaartocht wordt ons aansluitend tot ca. 18:45 – 19:00 uur een aperitief en diner/ hoofdgerecht aangeboden in restaurant ‘t Wapen van Bunnik.

Deze excursie wordt ons gratis door Lions Club Utrecht aangeboden.

Praktische informatie

Maximale groepsgrootte: 20 personen inclusief eventuele eigen begeleiders. Begeleiding is niet nodig, want vanuit de Lions Club zullen acht personen aanwezig zijn die mensen desgewenst met een auto vanaf de bushalte in Bunnik kunnen halen om naar het excursiecentrum van het Utrechts Landschap te rijden.

Adressen

Excursiecentrum Utrechts Landschap: Grotelaan 16, 3981 HC Bunnik. (er is een eigen parkeerplaats bij het centrum)
Restaurant: Het Wapen van Bunnik, Dorpsstraat 9  3981 EB  Bunnik.

Vervoer

Op dit moment is de exacte vertrektijd van bus 41 nog niet helemaal zeker. Waarschijnlijk kunt u om 13:16 bus 41 richting Wijk bij Duurstede nemen vanaf de bushalte CS Jaarbeurszijde, perron C3. Deze arriveert om 13:32 bij halte Bunnik Centrum.

Vanaf de bushalte is het dan nog 900 meter lopen naar het excursiecentrum. Dit duurt ca. 20 minuten maar als je aangeeft liever vanaf de bushalte in Bunnik met een auto van de Lions naar het excursiecentrum gebracht te worden dan kun je dit bij je aanmelding vermelden.

Vanaf het restaurant is de bushalte 100 m lopen. De bus terug vertrekt om 19:11 of 19:26 weer naar het station. (tijden zijn onder voorbehoud).

Tot uiterlijk 30 augustus kun je je aanmelden bij Truus Hoonhout,

Mail: a-hoonhout@hetnet.nl

Tel. 030-2722071

Vermeld bij je aanmelding je naam, telefoonnummer en e-mail adres.

Geef aan of je bij de bushalte van Bunnik met een auto van de Lions mee wil rijden naar het Excursiecentrum van het Utrechts Landschap.  Ook graag melden als je met eigen vervoer komt.

Enige tijd voor de excursie krijg je het mobiele nummer dat alleen op de dag van de vaartocht bereikbaar is. Er kunnen maximaal 20 mensen inclusief eigen begeleiders mee, dus vol is vol. Hopelijk tot ziens op zaterdag 16 september.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool