Historische herfst boswandeling in het Asserbos

Kunst en cultuur Sportief
Groningen

27 oktober 2023, 13:00 uur

Einde

27 oktober 2023, 14:45 uur (of later als je mee wilt borrelen achteraf)

Voor het Duurzaamheidscentrum, Bosrand 2, 9401 SL Assen

Frisse neus halen

Boswachter Marcel van Dijken kan eindeloos en prachtig vertellen over ‘zijn’ Asserbos. Het bos dat midden in Assen ligt heeft een rijke historie. Je zou er, bij wijze van spreken, de soldaten van Napoleon nog kunnen horen marcheren. Ook in de herfst heeft het bos veel prachtigs te bieden. Zoals bijzondere paddenstoelen en hun specifieke geuren. En er staan eeuwenoude bomen, die we kunnen bekijken.

De wandeling duurt ongeveer een uur, misschien anderhalf uur. We wandelen niet ver en op diverse plaatsen staan we stil om naar de verhalen van boswachter Marcel te luisteren. Een paar goede waterdichte schoenen of laarzen zijn wel aan te raden, als het veel heeft geregend.

Praktische informatie.

Tussen 12.30 en 13 uur verzamelen voor het Duurzaamheidscentrum, Bosrand 2, 9401 SL Assen. We vertrekken om 13 uur. Duur van de wandeling: 1 tot maximaal 1,5 uur. Geen lange afstand.

Kosten

De wandeling is gratis, wel stelt de boswachter een gift op prijs. Na terugkeer gaan we een kopje koffie, thee of iets anders drinken. Dit is voor eigen rekening.

Vervoer

Taxi’s terug vanaf 14.45 uur of later, als je mee wilt doen aan het napraten in het Duurzaamheidscentrum. Aan te bevelen!

Aanmelden?

Opgeven kan telefonisch bij Oogvereniging Drenthe (06) 57 86 67 61 of per mail drenthe@oogvereniging.nl.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool