Kennisevent ‘Oog op Kennis’

1 + 2 november 2024

Toegang:

Gratis!

Beatrixgebouw bij de Jaarbeurs, Utrecht (naast NS-station Utrecht Centraal)

Kom 1 of 2 november naar het kennisevent Oog op Kennis!

Met workshops en lezingen over onderwerpen die te maken hebben met niet (goed) zien en zelfstandig meedoen in de samenleving. Bijvoorbeeld over technologische ontwikkelingen die je kunnen helpen als je slechtziend of blind bent, openbaar vervoer of fysieke toegankelijkheid. Of over werk vinden en behouden wanneer je minder gaat zien. Deelname is gratis, dus laat je inspireren en krijg de laatste ontwikkelingen mee van professionals uit het oogveld!

Gelijktijdig met de Nationale Oogbeurs

Oog op Kennis vindt, net als de Nationale Oogbeurs, plaats op 1 en 2 november in het Beatrixgebouw, nabij station Utrecht Centraal. De Nationale Oogbeurs is dé beurs over leven met minder zicht voor blinden, slechtzienden, professionals en andere geïnteresseerden! Tussen de workshops en lezingen door kun je dus ook de Oogbeurs verkennen. Ook hier kun je gratis naar binnen, al moet je wel eerst je gratis ticket aanvragen via www.oogbeurs.nl.

Programma in voorbereiding

Aan het programma voor Oog op Kennis wordt nog hard gesleuteld. Het schema met workshops en lezingen wordt op een later moment gepubliceerd. Houd deze pagina en de nieuwsbrief van de Oogvereniging daarom nauwlettend in de gaten voor de laatste updates!

Hoe werkt het?

Je kunt Oog op Kennis zowel op 1 als 2 november bezoeken. Vooraf aanmelden voor de workshops of lezingen is niet nodig, je kunt gewoon binnenlopen tot de aanvangstijd. De zaalgrootte verschilt per workshop, kom dus op tijd want: vol = vol. Oog op Kennis vindt plaats op een andere verdieping van het Beatrixgebouw dan de Nationale Oogbeurs. Mocht je beide willen bezoeken, dan ontvang je ter plaatse informatie over waar je precies moet zijn.

Oogvereniging ook op Oogbeurs te vinden

Naast het kennisevent Oog op Kennis staat de Oogvereniging ook met een grote stand op de Nationale Oogbeurs. Daar vertellen we je graag meer over de thema’s waarop wij ons inzetten voor mensen met een oogaandoening. Denk aan: openbaar vervoer, sport, digitale- en fysieke toegankelijkheid en nog veel meer! Dit zodat iedereen die blind of slechtziend is zelfstandig mee kan doen in de samenleving.

Ook collega’s van onze Ooglijn zijn aanwezig om antwoord te geven op al je vragen. Zien we je daar?

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool