Lunchconcert Rotterdams Philharmonisch concert

Zuid-Holland

08 november 2023, 14:00 uur

De Doelen, Schouwburgplein 50, 3012 CL Rotterdam

Woensdag 8 november om 12 uur bezoeken we een lunchconcert van het Rotterdams Philharmonisch Orkest onder leiding van dirigent Maxim Emelyanychev in de Doelen. Dit lunchconcert, dat om 12.00 uur begint en en half uur tot drie kwartier duurt, geldt als repetitie voor het concert dat het orkest de komende avonden geeft.

Tickets zijn niet nodig en er is vrije zitplaatskeuze in de grote zaal van de Doelen (ingang Schouwburgplein). De ervaring leert dat iedereen zijn eigen plaatsvoorkeur heeft (dichtbij voor het resterend zicht of midden in de zaal voor beter geluid) en dat op elkaar wachten in de hal van de Doelen daarom niet werkt. We treffen elkaar na afloop aan de rechterkant voor de binnendeuren van de hal en gaan dan gezamenlijk iets drinken in of nabij de Doelen.

Op het programma staan het Tweede pianoconcert van Rachmaninov en de Vierde symfonie van Tsjaikovsky. Tevoren wordt niet bekend gemaakt wat er wordt gespeeld, maar er is dus een kansje dat we de rijzende wereldster Beatrice Rana (30), die bij het pianoconcert soleert, te zien en horen krijgen. Volgens het NRC is zij een pianist ‘die het beste van Maria João Pires en Martha Argerich in zich verenigt: het hemelse en aardse, de spirituele poëzie van de een en het ontembare vuur van de ander.’ En dat terwijl Rachmaninovs Tweede pianoconcert geldt als muziek waarin hemel en aarde elkaar ontmoeten.

Aanmelden

Aanmelden is mogelijk per e-mail bijeenkomstenZH@oogvereniging.nl of bij Henk Schallenberg op telefoonnummer 010-4500740

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden