Oogcafé Assen

Oogcafé
Drenthe

4 juni 2024, 14.00 uur (inloop vanaf 13.30 uur)

Einde

4 juni 2024, 16.00 uur (taxi’s terug om 16.15 uur)

Buurtcentrum De Schulp, Buizerdstraat 10, 9404 BB Assen

€2.00 (voor leden)

€2.00 (voor niet-leden)

Thema

Onderwerp: Relaties en netwerk met Gerjanne Zielman van Bartiméus. Als je minder gaat zien of heel weinig ziet is het voor veel mensen lastig om hun netwerk in stand te houden. Slechter zien kan ook invloed hebben op de relatie met je partner. Je kunt je de altijd afhankelijke partij voelen of je wordt juist kriegel omdat mensen allerlei dingen ongevraagd voor je doen, terwijl je dat zelf prima kunt. Vaak wil men alleen maar helpen. Je wilt de mensen niet kwetsen. Een partner is snel overbezorgd. Goede bedoelingen kunnen aan je gaan knagen, omdat je je niet dankbaar bent voor of blij bent met de ongevraagde hulp en over bezorgdheid. Tegelijkertijd is wel om hulp vragen ook lastig.

Het is belangrijk om zulke zaken onder woorden te brengen. Bij je partner, je vrienden en alle mensen die je tegenkomt. Er zijn slimme trucs en technieken om op een prettige manier  je vriendenkring in stand te houden en nieuwe relaties op te bouwen. Om de verhouding met je partner goed te houden. Geen vrienden kwijt te raken. Ook jij hebt nog meer dan genoeg te geven en je eigen waardevolle talenten.
Er zijn genoeg dingen die je geven kunt.

Opkomen voor jezelf, zeggen hoe je graag geholpen wilt worden en ook wanneer niet. Lastig kan dat zijn. Alle visuele communicatie, de lichaamstaal van de anderen, zie je niet. Je weet niet goed hoe je contact kunt maken, zeker wanneer er meer mensen aanwezig zijn, want je kan niet zomaar naar iemand toelopen als je de ander niet ziet. Mooi blijven zitten op de bank, terwijl mensen die jij niet ziet heen en weer lopen van de één naar de ander, is geen fijn gevoel.

Gerjanne gaat ons tijdens het Oogcafé Assen op dinsdag 4 juni 2024 wat vertellen over hoe we de kwaliteit van ons leven kunnen verbeteren. We kunnen veel meer dan we vaak denken!

Uiteraard is er alle tijd om elkaar te ontmoeten en in gesprek te gaan. Zowel leden als niet-leden van de Oogvereniging zijn van harte welkom.

Praktische informatie

Kosten: 2 euro per persoon. Je begeleider (vooral meenemen!) hoeft niets te betalen. Graag overmaken naar Oogvereniging Drenthe NL 87 RABO 0131 9387 62 onder vermelding van Oogcafé Assen. Contant betalen mag, maar dan graag met gepast geld.

Aanmelden?

Zie hieronder bij Oogcafé Assen.

Oogcafé Assen

Buurtcentrum De Schulp, Buizerdstraat 10, 9404 BB Assen. De Schulp bevindt zich op loopafstand van de achterzijde van het station.

Elisabeth Smelik, e-mail: drenthe@oogvereniging.nl, telefoonnummer: 06 57 86 67 61. Graag op voorhand aanmelden.

Plan de route

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen