Oogcafé Meppel

Oogcafé
Drenthe

25 januari 2024, 14.00 uur (inloop vanaf 13:30 uur)

Einde

25 januari 2024, 16.00 uur (taxi’s terug om 16:15 uur)

Groenmarktstraat 4, 7941 KS Meppel

€2.00 (voor leden)

€2.00 (voor niet-leden)

Thema: Audiodescriptie

Deze keer komt Annelies Opmeer van Visio Hoogeveen ons een bezoek brengen. Zij zal ons o.a. informeren over audiodescriptie. Audiodescriptie maakt televisieseries, films, theater, musea en sportevenementen toegankelijk voor mensen die slechtziend of blind zijn. Een stem beschrijft tussen de dialogen door wat er in beeld is te zien. Door deze extra uitleg is het verhaal voor mensen met een visuele beperking veel beter te volgen. Wat beschreven wordt zijn bijvoorbeeld personages, gezichtsuitdrukkingen, plaatsbepalingen en ontwikkelingen in de verhaallijn of wedstrijd. Ook op televisie bestaat al een aanbod van audiodescriptie bij series en programma’s. Hoe je dit met behulp van je iPhone of ander apparaat kunt volgen komt ook aan de orde.

Sommigen van jullie hebben er misschien al mee kennis gemaakt en kunnen hun ervaringen delen. En anderen, voor wie dit nog helemaal nieuw is, zullen er meer over te weten kunnen komen en, wie weet, zelf eens theater, bioscoop, museum of sportwedstrijd met deze ondersteuning willen bezoeken. Of gewoon, om thuis meer en beter van het aanbod op de televisie te kunnen genieten.

Het Oogcafé Meppel is een initiatief van de Oogvereniging Drenthe. Iedereen met een oogaandoening is welkom, ook familieleden, vrienden, kennissen en niet-leden van de Oogvereniging.

Bereikbaarheid

Het Oogcafé Meppel vindt plaats in “De Samenstroom”, Groenmarktstraat 4, 7941 KS Meppel. Dit is ongeveer tien minuten lopen vanaf het NS- en Busstation Meppel. Voor mensen die met eigen auto komen is er in de directe nabijheid een parkeergarage in de Kromme Elleboog. Als je die garage uitloopt en direct linksaf slaat, ben je vlakbij de protestants christelijke kerk, waarvan “De Samenstroom” onderdeel uitmaakt.

Aanmelden en informatie

Zie hieronder bij Oogcafé Meppel.

Oogcafé Meppel

De Samenstroom (voorheen Trias), Groenmarktstraat 4, 7941 KS Meppel.

Meer informatie of aanmelden? Neem contact op met Jan Veenstra, e-mail: drenthe@oogvereniging.nl, telefoonnummer: 06 – 578 66 761. Graag op voorhand aanmelden.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Meedoen aan testteam of ervaringsdeskundigenpool