Webinar: Wat heeft Kennis Over Zien mij te bieden?

Oogzorg Partners

Einde

Online via Microsoft Teams

een presentatrice presenteert voor de camera met op de achtergrond de beeldtekst kennis over zien

Kennis in ontwikkeling voor mensen met een visuele beperking

• Datum: 4 maart 2024
  • Tijd: 13:30 – 14:30
  • Kosten: Deelname aan het webinar is gratis

Nu aanmelden

Kennis Over Zien wil het leven van mensen die slechtziend of blind zijn makkelijker maken. Maar waar zijn ze dan zoal mee bezig? In dit webinar hoor je meer over wat Kennis Over Zien voor jou wil bereiken en welke projecten er momenteel lopen. Zo gaan we in op ouder worden als je een visuele beperking hebt en hoe we sport toegankelijker willen maken.

Wie zit er aan tafel?

Gespreksleider Emiel Cornelisse (zelf slechtziend) gaat in dit webinar in gesprek met ervaringsdeskundigen en projectleiders. De gasten bestaan uit:

• Evert Riphagen, ervaringsdeskundige
  • Gerjanne Zielman, Maatschappelijk werker, Bartiméus
  • Machteld Cossee, ervaringsdeskundige en (mede-)initiatiefnemer van het sportproject
  • Marit van Buijsen, Coördinator Expertise, Innovatie en Kennis bij Kennis Over Zien

Ervaringsdeskundigen

Deze projecten komen tot stand in samenwerking met ervaringsdeskundigen. Mensen die weten wat de struikelblokken zijn in het leven van iemand met een oogaandoening of oogziekte. Hoe zorgen zij dat mensen met een visuele beperking maximaal profiteren van onderzoeken en projecten? Evert Riphagen en Machteld Cossee gaan die vraag voor ons beantwoorden.

logo kennis over zien

Wat is Kennis Over Zien?

Kennis Over Zien is het samenwerkingsverband van de expertiseorganisaties BartiméusKoninklijke Visio en de Robert Coppes Stichting en de belangenverenigingen Oogvereniging en MaculaVereniging. We ontwikkelen en delen samen kennis over visuele beperkingen. Deze kennis delen we op het kennisplatform kennisoverzien.nl; zo zorgen we ervoor dat het leven van slechtziende en blinde mensen makkelijker wordt.

De aanmelding is gesloten

Je kunt je helaas niet meer aanmelden voor dit webinar. Heb je vragen? Neem gerust contact op met de Ooglijn via 030 – 2945444 of via ooglijn@oogvereniging.nl.

Alle voordelen van lid worden op een rijtje

• Toegang tot nieuws, alleen geselecteerd voor leden
  • Gratis of met korting toegang tot webinars en evenementen
  • Contact met mensen met een oogaandoening (bij jou in de buurt)