Losloopgebieden Drenthe

Dit zijn de mooiste plekjes van de provincie om te gaan wandelen met je geleidehond, die bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Heb je nog een goede aanvulling op deze lijst? Stuur dan een e-mail naar geleidehondgebruikers@oogvereniging.nl en dan voegen wij jouw suggestie op een later moment toe. Op deze pagina kun je ook andere provincies bekijken.

1. Drents-Friese Wold: dit is een enorm, uitgestrekt gebied, waarin diverse plaatsen liggen. Je kunt hier op zeer veel plaatsen starten met een wandeling, zowel in Drenthe als in Friesland. Omdat dit zo’n uitgestrekt natuurgebied is, volgen hieronder een aantal plaatsen van waar je kunt starten met lopen: Diever, te bereiken met de bus vanuit Assen, Beilen, Steenwijk (beperkt) en Meppel.
    Havelte, Holtingerveld. Te bereiken met de bus vanuit Meppel. Hoogersmilde (Drenthe) en Appelscha (Friesland).
    Voorbeeldwandeling vanuit Diever (16km): https://www.komoot.nl/tour/89247659
  2. Schoonloo, Ellertshaar. Te bereiken vanaf station Emmen. 20 minuten met de bus.
  3. Spier, Dwingelderveld. Te bereiken vanaf station Beilen, ongeveer een kwartier met de bus. Zie deze link naar Doggydating voor meer info.
  4. Emmen, Emmerdennen. Te bereiken te voet vanaf station Emmen. Ongeveer 3 minuten lopen. Of eventueel met de bus vanaf station Emmen als je verderop het bos in wil.

Klik hier om terug te gaan naar het overzicht van alle provincies.