Losloopgebieden Friesland

Dit zijn de mooiste plekjes van de provincie om te gaan wandelen met je geleidehond, die bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Heb je nog een goede aanvulling op deze lijst? Stuur dan een e-mail naar geleidehondgebruikers@oogvereniging.nl en dan voegen wij jouw suggestie op een later moment toe. Op deze pagina kun je ook andere provincies bekijken.

• Bakkeveen: vanaf station Assen gaat er een rechtstreekse bus (30 minuten) naar Bakkeveen, maar ook vanuit Joure kun je hier makkelijk komen. In Bakkeveen kun je een mooie route lopen over de heide, langs een zandverstuiving en door het bos. Je passeert hier het drieprovinciepunt (Friesland/Groningen/Drenthe). Ook kun je nog een mooie landgoederenwandeling maken. Wanneer je deze twee gebieden combineert kun je tot 20 km lopen.
    Voorbeeldwandeling Bakkeveen (deze is ook op te knippen in 2 rondes van 10km, of andere kortere rondes. Startpunt ook mogelijk in het dorp Bakkeveen bij de bushalte daar.): https://www.komoot.nl/tour/89707338
  • Leeuwarden: Vanaf het station kun je met de bus naar de Kleine Wielen. Hier kun je ook een leuke wandeling maken, er is ook zwemgelegenheid voor de hond.
  • Meer suggesties voor de provincie Friesland zijn van harte welkom!

Klik hier om terug te gaan naar het overzicht van alle provincies.