Migranten met een oogaandoening

Als je de Nederlandse taal niet machtig bent, bijvoorbeeld omdat je hebt moeten vluchten uit je thuisland, wil je goede oogzorg ontvangen en meedoen in de maatschappij. Als migrant met een oogaandoening kom je mogelijk vele hindernissen tegen. Hoe vind je je weg en voel je je snel thuis in Nederland? Op deze pagina vind je tal van informatie om je op weg te helpen.

Blinde vrouw met taststok staat naast een Geldmaat apparaat

Op zoek naar informatie?

Ben je nieuw in Nederland en heb je een oogaandoening? Of werk je met migranten met een oogaandoening? Met de informatie op deze pagina hoopt de Oogvereniging migranten met een oogaandoening te ondersteunen. Andere migranten delen in onderstaande verhalen hun ervaringen en hoe zij hun weg vonden in Nederland. Voor mensen die werken met migranten met een oogaandoening is onderstaande brochure met handige tips ontwikkeld.

Download de brochure

Welke organisaties en voorzieningen zijn er in Nederland en wat hebben ze te bieden voor mensen met een oogaandoeninng? Welke tips zijn er om je eerste periode in Nederland zo goed mogelijk te besteden? Dat en nog veel meer lees in je in deze brochure.

De Ooglijn

Zit je met een vraag?

De medewerkers van de Ooglijn staan elke werkdag van 09:00 tot 15:30 voor je klaar.

Of via mail: