Naar de inhoud

Voor vrijwilligers
Voorlichting
Geplaatst op: 16 oktober 2024

15 oktober stond ook dit jaar weer in het teken van de Witte Stok. Tijdens de Internationale Dag van de Witte Stok waren er door het hele land acties om aandacht te vragen voor gebruikers van de witte stok. Acties waar je letterlijk en figuurlijk niet omheen kon: zo konden voorbijgangers in Assen een parcours met obstakels afleggen met een blinddoek en een witte stok.

In de media is er volop aandacht besteedt aan deze speciale dag. We zijn blij dat we op deze manier lokaal en landelijk de aandacht vestigen op veilige verkeersdeelname van mensen met een visuele beperking die de witte stok als hulpmiddel gebruiken.

Wethouder Jan Broekema van de Gemeente Assen waagt zich aan het obstakelparcours.
Foto: Kim Stellingwerf fotografie

Twee mensen met een visuele beperking, een begeleider en journalist steken een zebrapad over
Slechtziende actievoerders op de Dag van de Witte Stok
Vrijwilligers demonstreren de witte stok