Naar de inhoud

Directeur Oogvereniging Luuk-Jan Boon vertrekt per 1 januari 2025

Vereniging
Geplaatst op: 21 oktober 2024

Per 1 januari 2025 vertrekt Luuk-Jan Boon als directeur bij de Oogvereniging. Hij vervolgt zijn loopbaan als directeur bij de Waddenvereniging.

Vijf jaar directeur Oogvereniging

Luuk-Jan Boon startte begin 2020 als directeur van de Oogvereniging. In de afgelopen vijf jaar heeft hij zich met veel ambitie ingezet voor de vereniging. Gemotiveerd om iets te betekenen voor mensen met een visuele beperking, zocht hij graag de verbinding met collega-organisaties binnen het oogveld.

Mede dankzij de inzet van Luuk-Jan heeft de Oogvereniging de afgelopen jaren mooie stappen gezet, waaronder;

• Uitbreiding van onze rol binnen het consortium Kennis over Zien, een samenwerkingsverband met Bartiméus, Koninklijke Visio, Robert Coppes Stichting en de MaculaVereniging.
  • Opzetten van het informatie- en adviespunt ‘Zichtbaar in Werk’ samen met Bartiméus en Koninklijke Visio.

De vereniging is Luuk-Jan dankbaar voor zijn inzet en betrokkenheid bij de Oogvereniging de afgelopen jaren. Wanneer zijn opvolger bekend is nemen de medewerkers van het vestigingsbureau afscheid van hem.

Overstap naar de Waddenvereniging

Luuk-Jan is opgeleid als bioloog en heeft altijd een grote voorliefde voor het Waddengebied gehad. De rol van directeur bij de Waddenvereniging past hem dus goed: “Als bioloog is dit een mooie kans om me in te zetten om dit unieke ecosysteem in stand te houden.”

Opvolging via zorgvuldig proces

Het bestuur start een zorgvuldig proces om de komende maanden een geschikte opvolger te vinden. Hierbij is er nauwe samenwerking met de ledenraad en een afvaardiging van leden en bureaumedewerkers.

Over de Oogvereniging

De Oogvereniging is de patiënten- en belangenorganisatie voor mensen met een oogaandoening. We zetten ons in voor betrouwbare informatie, komen op voor de belangen van alle mensen met een oogaandoening en bieden mensen de kans om elkaar te ontmoeten.