Het thema werk in 2024

Vereniging
Voor vrijwilligers
Werk
Geplaatst op: 29 januari 2024 kop koffie voor een laptopscherm met videobijeenkomst

Met een mooie presentatie over het project Toegang tot Werk heeft Anneke Berkhout op 19 december haar loopbaan bij de Oogvereniging als projectcoördinator werk afgesloten. Alle resultaten, conclusies en aanbevelingen uit dit project zijn te lezen in de rapportage Toegang tot Werk. Ellen van Herk heeft de taken rondom het thema werk van Anneke overgenomen. Hieronder lees je waar zij zich in 2024 zoal mee bezig zal houden.

Project Informatie en adviespunt Zichtbaar in Werk

Zichtbaar in Werk is het informatie- en adviespunt voor iedereen die betrokken is bij werken met een visuele beperking. Het doel van dit project is het opzetten en bekendheid geven aan het informatie- en adviespunt. Het informatie- en adviespunt is al open. Iedereen met vragen over betaald werk kan zijn vraag stellen via 030 293 11 41, mail info@zichtbaarinwerk.nl. Dit project is een samenwerking tussen Bartiméus, Koninklijke Visio en de Oogvereniging.

Project Werkgevers ontzorgen

In dit project stimuleren we (grote) werkgevers om een actief inclusiebeleid op te zetten om blinden en slechtzienden in dienst te nemen.

Project Toegankelijk beroepsonderwijs

Welke (digitale) struikelblokken ervaren studenten in het mbo, hbo en op de universiteit? Dit onderzoeken we door middel van interviews en een breed uit te zetten enquête. Met de resultaten gaan we de lobby aan voor toegankelijk beroepsonderwijs voor studenten met een visuele beperking.

Werkcafés

Vanaf februari is er weer elke maand een online werkcafé via Teams. Onderwerpen die je hierbij kunt verwachten zijn: wet- en regelgeving, ervaringen delen rond werk vinden en aan het werk blijven, hulpmiddelen, energiebalans en presentaties van werkgevers. Houd de nieuwsbrief in de gaten voor de data en onderwerpen van de werkcafés!

Meer informatie

Wil je meer weten over de lopende projecten? Stuur dan een mail aan ellen.vanherk@oogvereniging.nl.

Voortaan alle nieuwtjes op werkgebied in de nieuwsbrief ontvangen? Meld dit dan aan werk@oogvereniging.nl.