Scores mensen met visuele beperking
Ook mensen met een visuele beperking geven aanzienlijk lagere scores. Net als andere kwetsbare groepen hebben zij last van de verschuiving van fysiek (bankkantoren) naar digitaal voor het regelen van bankzaken. Ze zijn één van de meest ontevreden groepen waar het gaat om algemene tevredenheid en laten ook bij bijna alle uitgevraagde specifieke bank- en betaaldiensten een daling in tevredenheid zien.
Verdiepend onderzoek
De ontwikkelingen op het gebied van ICT gaan razendsnel, ook op het gebied van bankzaken. De Oogvereniging is daarom benieuwd wat mensen met een visuele beperking vinden van nieuwe technologieën op bankgebied. We willen graag meer inzicht in hun ervaringen met het installeren en gebruiken van de apps voor mobiel bankieren die door Nederlandse banken op de markt zijn gebracht. Hierbij hebben we uw hulp nodig.
Doe mee
Doet u aan het onderzoek?
Dat kan via deze link.
Het invullen van de enquête duurt maximaal 4 minuten.
Over het onderzoek
Het onderzoek is een initiatief van de Oogvereniging samen met ING. Het onderzoek wordt uitgevoerd door ING. De Oogvereniging gebruikt de resultaten voor haar belangenbehartiging richting de Nederlandse banken. ING en andere banken kunnen de resultaten van het onderzoek gebruiken voor de ontwikkeling van toekomstige producten. U kunt dus meedoen aan het onderzoek ongeacht bij welke bank u bent aangesloten.