Mambo, meringue en een broodje kroket

Provincie Zuid-Holland
Voor vrijwilligers
Geplaatst op: 12 juni 2023 Groepsfoto Vrijwilligersdag Oogvereniging Zuid-Holland

Oogvereniging Zuid-Holland is één van de grootste regio’s van de Oogvereniging met meer dan 1.000 leden en ruim 60 vrijwilligers. Zonder deze vrijwilligers zou de regio niet kunnen draaien. Door hun inzet in het organiseren van oogcafés en het aanhoudend lobbyen voor inclusie en emancipatie staat de Oogvereniging als serieuze gesprekspartner op het netvlies van vele partijen. Deze vrijwilligers zet je graag eens goed in het zonnetje.

Verzamelen

Op NS-station Schiedam Centrum begon het feest al bij de ontmoeting van een aantal collega-vrijwilligers voor het Vrijwilligersuitje van Oogvereniging Zuid-Holland. Onze bestemming was zalencentrum de Ark. Daar werden we onthaald door beheerders Kees en Marianne, koffie/thee en een lekker gebakje.

Blinde Liefde voor Salsa

Bij de workshop van Blinde Liefde voor Salsa gingen bij bijna iedereen de voetjes van de vloer. Mambo, merinque, zijwaarts indraaien met de armen opzij; het kwam aan bod. Er zijn twee versies van de salsa, de versie die wij hebben geleerd, is de Amerikaanse.

Broodje kroket

Na de heupen heerlijk te hebben losgegooid, was de innerlijke mens aan de beurt. Een heerlijke groentesoep, een broodje kroket, broodjes kaas en fruit stonden op tafel. Vrolijk en voldaan trok eenieder huiswaarts.