Terugluisteren rondetafelgesprek digitale inclusie 27 juni

Digiwijs
Provincie Zuid-Holland
Geplaatst op: 1 juli 2024 een overzichtsfoto van de thorbeckezaal in den haag, de vaste commissie van digitale zaken kijkt hoe de uitgenodigde sprekers plaats nemen in de zaal.

Donderdag 27 juni schoof de Oogvereniging aan bij het rondetafelgesprek bij de vaste commissie voor Digitale Zaken. Ervaringsdeskundige Rik Wouters nam namens de Oogvereniging plaats om toe te lichten waarom digitale inclusie een absolute ‘must’ is voor mensen met een (visuele en/of auditieve) beperking. En wat de Oogvereniging verwacht van de overheid in het toezien op digitale inclusie. Het gehele gesprek is nu ook terug te kijken of luisteren.

Beeld: Debat Direct / Tweede Kamer

Via Debat Direct kun je het gehele gesprek te volgen. Vanaf 30:00 minuten begint het onderdeel waarin maatschappelijke organisaties spreektijd kregen over het onderwerp digitale inclusie. Ervaringsdeskundige Rik Wouters krijgt op 43:00 minuten het woord namens de Oogvereniging.

Position paper

Ter voorbereiding van het rondetafelgesprek schreef de Oogvereniging een position paper, waarin staat toegelicht:

• Wat moet er gebeuren om het digitale landschap inclusiever te maken?
  • Hoe kan de overheid haar burgers ondersteunen?
  • Wat verwacht de Oogvereniging van de overheid?

Geïnteresseerden kunnen deze position paper inzien en downloaden als PDF-bestand.

Digitale Toegankelijkheid

Lees ook het standpunt van de Oogvereniging over digitale toegankelijkheid

Standpunt bekijken