Vacature penningmeester (10-15 uur per maand)

Vereniging
Geplaatst op: 27 juni 2024 allerlei verschillende eurobiljetten op een stapel

In verband met het vertrek van de penningmeester is de Oogvereniging op zoek naar een penningmeester voor 10 tot 15 uur per maand. Het bestuur streeft naar een diverse samenstelling. Het gaat om een onbezoldigde functie.

Wat zijn je taken?

• Je bent integraal medeverantwoordelijk voor het besturen van de vereniging.
  • Je houdt toezicht op onze accountancy/boekhouden (AO/IC binnen de vereniging.
  • Je bent binnen het bestuur portefeuillehouder voor het financiële beleid.
  • Je bent voor de directeur aanspreekpunt voor begroting, jaarrekening en tussentijdse rapportages.
  • Je bent bereid een rol te hebben in het onderhouden van externe relaties met bijvoorbeeld fondsen en banken.
  • Je legt namens het bestuur over de financiën verantwoording af aan de Ledenraad en je overlegt samen met de directeur met de Financiële Commissie van de Ledenraad.

Wie zoeken wij?

De penningmeester die wij zoeken:

• Beschikt over boekhoudkundig inzicht en gevoel voor cijfers;
  • Heeft ervaring met (verenigings-)administratie en financiering;
  • Is bekend met wet- en regelgeving op het vlak van financiën;
  • Beschikt over goede communicatieve vaardigheden en is een teamspeler;
  • Is lid van de vereniging of bereid dit te worden;
  • Heeft affiniteit met mensen met een (ernstige) oogaandoening. Ervaringsdeskundigheid strekt tot aanbeveling.

Wat bieden wij?

• Een uitdagende bestuursfunctie in een collegiale en informele omgeving. Desgewenst een aanvullende training op het gebied van financieel beheer in een vrijwilligersomgeving.
  • Een onbezoldigde functie waarbij gemaakte kosten worden vergoed.
  • Een benoemings­termijn van 3 jaar, met maximaal 2 herbenoemingen.

Het bureau van de Oogvereniging bevindt zich in Utrecht.

Over de Oogvereniging

De Oogvereniging is de spreekbuis voor alle mensen met een oogaandoening. Met grote betrokkenheid en professionaliteit zetten enkele honderden vrijwilligers/actieve leden, het landelijk bureau van gedreven professionals en de directeur zich dagelijks in om de doelen van de vereniging te bereiken. We zetten ons in op het gebied van participatie en inclusie en op het gebied van de oogzorg.

Over het bestuur

De Oogvereniging heeft een bestuur van 5 tot 7 mensen, dat benoemd wordt door en verantwoording aflegt aan de Ledenraad. Het bestuur is een toezichthoudend bestuur. Het vergadert 6 tot 7 keer per jaar.

Meer informatie of reageren?

Wil je meer informatie over deze functie, neem dan contact op met Luuk-Jan Boon op 06-13702163.

Je kunt je sollicitatiebrief met CV vóór 10 september 2024 sturen naar info@oogvereniging.nl ter attentie van het bestuur, onder vermelding van ‘vacature Penningmeester’.